"Én dolgozni akarok" EMLÉKPAD. József Attila 1905-1936

 dolgozni akarok Jozsef Attila 1905-1937

lundi 30 mai 2011

ALTATÓ

ALTATÓ

Lehunyja kék szemét az ég,
lehunyja sok szemét a ház,
dunna alatt alszik a rét -
aludj el szépen, kis Balázs.

Lábára lehajtja fejét,
alszik a bogár, a darázs,
vele alszik a zümmögés -
aludj el szépen, kis Balázs.

A villamos is aluszik,
- s míg szendereg a robogás -
álmában csönget egy picit -
aludj el szépen, kis Balázs.

Alszik a széken a kabát,
szunnyadozik a szakadás,
máma már nem hasad tovább -
aludj el szépen, kis Balázs.

Szundít a labda, meg a síp,
az erdő, a kirándulás,
a jó cukor is aluszik -
aludj el szépen, kis Balázs.

A távolságot, mint üveg
golyót, megkapod, óriás
leszel, csak hunyd le kis szemed, -
aludj el szépen, kis Balázs.

Tűzoltó leszel s katona!
Vadakat terelő juhász!
Látod, elalszik anyuka.
Aludj el szépen, kis Balázs.

1935. febr. 2.

2 commentaires:

  1. Kedves Barátaim , ahogy olvasom a verseket amiket nagyon szeretek , ugy megyek vissza a gyermek koromba, hisz ezt én is tanultam és tudom is:)).
    Az unokáimnak is mondtam amikor kicsik voltak és altattam őket.
    Nagyon örülök a blogotoknak.
    Baráti ölelésem a tiétek.:))

    RépondreSupprimer
  2. Kedves Anikó!

    Köszönjük szépen a hozzászólásodat.

    Látod, elalszik anyuka.
    Aludj el szépen, kis Anika.

    RépondreSupprimer